Band Promotie  >>> Back at the Apollo  >>> Zondag 12 januari 2020

Terug van weggeweest. Bandpromotie weer terug bij Apollo.

2001 was ooit de eerste editie van Bandpromotie bij Apollo in Blerick. Enkele bandleden van Ex Ronny Toober en de Old Skin Bluesband vonden het tijd om eens enkele bands die in de kelder van Apollo wekelijks repeteerden een podium te bieden. De uitbaters Horst en Jeanne vonden het meteen een goed plan en verleende alle medewerking. Zelfs de meterkast werd aangepast, want twee podia in de zaal met licht en geluid, dat waren aardig wat watts.

Veel bands hebben al de jaren die volgden, hun vuurdoop bij Apollo gekend. Na enige tijd en mindere jaren met andere uitbaters in Apollo, vertrok Bandpromotie naar ‘t Raodhoes in Blerick. Daar zijn ook meerdere edities van Bandpromotie gehouden, maar een veel gehoorde opmerking van de bezoekers was

“ bij Apollo was het gezelliger en knusser”.
Enkele jaren geleden was dan ook de laatste editie bij ’t Roadhoes en is er in 2016 nog een laatste poging gedaan om de sfeer enigszins terug te krijgen om een 2 daagse Bandpromotie Xtra te organiseren bij de destijdse Blerickse poptempel Royal-Irene en daarna werd het stil, maar die stilte wordt nu doorbroken want stichting B4 Music zou stichting B4 Music niet zijn als er niet weer een nieuwe poging zou worden ondernomen.

Zondag 12 januari 2020 dus, back at the Apollo.
De formule iets aangepast, maar nog steeds is het hoofdpodium voor beginnende bands.

Een nieuw concept gaat “ The Apollo live recordings” heten.
Een klein podium in het Apollo café, waar bekende of minder bekende muzikanten uit groot Venlo een nummer van een bekende artiest op hun eigen manier ten gehore gaan brengen.

Klein, gitaar en zang, solo of duo, niet meer en/of niet minder.

De eerste editie van “ The Apollo live recordings” is gekozen voor

Neil Young

Dus we gaan muzikanten uitdagen en via sociale media triggeren. Natuurlijk wordt er nog iets gedaan met de live recordings.

Het programma begint om 14.00 uur in de zaal van Apollo.

AANMELDEN VOOR BANDPROMOTIE, KLIK HIER

AANMELDEN VOOR LIVE RECORDINGS, KLIK HIER